Ykköstehtävä jatkuu eri yritysten, organisaatioiden tai järjestöjen katsauksella. Tähän tehtävään valitsin seuraavat:

Colourpop https://www.instagram.com/colourpopcosmetics/?hl=fi

Disney  https://www.instagram.com/disney/?hl=fi

WWF https://www.instagram.com/wwf/?hl=fi

Colourpop, Disney ja WWF. Yksi ei ole täysin kuin muut. Kaikki ovat kuitenkin Instagramissa. Varsinkin yhtiöt ovat löytäneet hyvän markkinaraon sosiaalisesta mediasta. 

Jos katsoo Colourpopin Instaa, näkee paljon kuvia tuotteista ja meikkilookkeja. Näin Colourpop pystyy aika hyvin mainostamaan tuotteitaan: Katso tätä tuotetta ja miten sitä on käytetty luomaan hieno look. Lisäksi yhtiö kykenee jakamaan tietoa tulevista tuotteista ja alennusmyynneistä yms.

Disney käyttää Instaa melko samalla tavalla. Yhtiö jakaa kuvia ja videopätkiä elokuvista ja ohjelmista. Eli kuten Colourpop, ajatus on innostaa seuraajia mahdollisesti käyttämään rahaa. Yhtiö voi luoda postauksilla positiivisen kuvan itsestään. Varsinkin jos kyseessä on kuva tulevassa elokuvassa esiintyvässä julkkiksesta, joka kertoo innoissaan elokuvastaan ja ylistää yhtiötä.

WWF ei ihan ole samaa porukkaa aiemmin kanssa, vaikka senkin Insta-tilillä näkyy välillä tuotteita mitä voi myydä. Mutta WWF pyrkii enemmänkin esittelemään toimintaansa ja jakamaan tietoa. Useat postaukset esittelevät eläimiä ja yhtiön työntekijöitä toiminnassa.

Kaikkia kolmea yhdistää pyrkimys tuoda esille yritystään/organisaationsa ja saada näkyvyyttä. Instagramissa yhtiö voi vaikuttaa siihen, millaisen kuvan se antaa itsestään. Esimerkiksi Colourpop. Kuvissa olevat näyttät hyviltä ja iloisilta: joka luo positiivisen kuvan yhtiöstä. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta kuvat voi valitettavasti myös lavastaa. Me emme näe, mitä ennen kuvan ottamista tapahtuu.

Lisäksi Instagram tai jokin muu some toimii myös toiseen suuntaan. Moni voi antaa postauksen alle suoraa palautetta, kysymyksiä ja palautetta. Näin yleisö pääsee lähemmäksi yhtiötä ja voi jopa vaikuttaa toimintaan.  Lisäksi tällä on myös toinen hyöty. Välillä tulee esille jonkin yhtiön laiminlyönnit. Negatiiviset kommentit postauksissa eivät näytä hyvältä ja karkottavat yleisöä (samalla myös maineen ja rahaa). Eli Seuraajilla voi olla hyvinkin paljon vaikutusvaltaa. Some on siis varsin voimakas työkalu.